Ilgis Carp Cup 2021.08.25-29 d.

Tikriausiai daugelis karpių žvejų sutiks, kad vasaros pabaiga ir šiltas ruduo yra tobulas laikas gaudyti didžiažvynius. Gamta po truputi ruošiasi artėjančiam žiemos periodui, o sėkmingam peržiemojimui  visiems gyviams būtina sukaupti atsargų, tokios pat nuotaikos vyrauja ir po vandeniu – žuvys tarsi lenktyniaudamos tarpusavyje šluote šluoja žvejų į šerimvietę metamus pašarus ir augina riebalinį sluoksnį.

Patyrę karpių žvejai rudenėjant sugauna daug įspūdingo dydžio ir grožio karpių. Komercinių telkinių valdytojai, žvejų klubai ir žvejai entuziastai žinodami žuvų maitinimosi ir gyvenimo įpročius, rudenėjant rengia ne vienas įsimintinas karpių gaudymo varžybas.

Vienos iš seniausiai Lietuvoje rengiamų ir turinčių gilias tradicijas karpių žvejybos varžybų – Klubo „Karpis“ organizuojamos varžybos Ilgio ežere, į kurias susirenka didelę žvejybinę patirtį  turintys žvejai – tikri Ilgio ežero karpių gaudymo ekspertai. Pats telkinys ypatingas tuo, kad būtent čia pradėjo formuotis Lietuvos karpių žvejybos tradicijos, buvo pradėtos rengti vienos iš pirmųjų karpių žūklės varžybų. Varžybos ežere rengiamos ir šiandien, dažniausiai per sezoną ežere vyksta trejos karpių žvejybos varžybos.

Ilgis Carp Cup varžybos visada pritraukia daug karpių žvejų dėmesio, ne tik dėl solidaus prizinio fondo, bet ir dėl puikios renginio atmosferos, kurios nepavyks perduoti nei žodžiu, nei raštu, reikia atvykti į vietą, kad tai pajustum!

2021 Ilgis Carp Cup varžybose dalyvavo ir klubo „Karpio Broliai“ komanda.

Komandos nariai: Kęstutis Jurgelionis ir Eugenijus Juodis.

Kaip komandai sekėsi varžybauti, atvirai apie viską papasakosime netrukus.

Taigi, apie pačias varžybas nuo pradžių.

Šiose varžybose buvo keletas naujovių – naujas sektorius (Nr. 31), kuris atsirado tik šiais metais, anksčiau šioje vietoje nebuvo žvejojama (pavasarį ir klubų taurėje be didelių problemų ten žvejojantys žvejai – viena iš ežero favoritinių komandų „Forta“ be didelės konkurencijos nušlavė viską) ir „Jokeris“, ištraukus šį burtų kamuoliuką komanda galėjo išsirinkti betkurį sektorių iš likusių neištrauktų – labai įdomus sumanymas įnešantis dar daugiau azarto. Įdomiausia yra tai, kad  Ilgio ežeras yra visiškai nenuspėjamas ir atspėti kur artimiausias keturias paras laikysis žuvis – sunku. Varžybose buvo ir TOP 5 įskaita, kur buvo galima varžytis pagal sugautų 5 didžiausių karpių svorį ir laimėti prizus. Tikrai labai solidus renginys.

Varžybose dalyvavo viso 16 komandų. Burtai mūsų komandai lėmė 25 sektorių. Nors šiame sektoriuje teko varžybauti 2010 metais (3 vieta Ilgis Club Cup) ir 2018 metais (Lietuvos karpių žūklės čempionatas), tačiau šio sektoriaus ištraukimas labai nenudžiugino, mat jame per varžybas retai  pasiekiami kažkokie įsimintinesni rezultatai, o dažniausiai šio sektoriaus varžybose nebūna visai. Nors sektorius varžybininkų karpiais labai nedžiugina, žinojome, kad sugauti žuvies jame tikrai įmanoma ir, kaip bebūtų, tai vienas iš gražiausių ežero sektorių, kuris yra ypač patogus stovyklavimui, taigi nenukabinome nosių ir nusprendėme viską daryti su dviguba energija ir išpešti kiek įmanoma aukštesnį rezultatą turnyrinėje lentelėje!

Per dešimt metų praleistų varžybaujant prie šio ežero, nusistovėjo tam tikros tendencijos, pagal kurias varžybų eigoje galima numatyti būsimą varžybų rezultatą, žinoma, tai nėra taisyklė, tačiau pastebėjome, jog norint patekti ant prizininkų pakylos, būtina per pirmą parą teisėjams svėrimui pateikti žuvį. Turbūt kai kuriems žvejams sportininkams, ypač tiems, kurie varžybauja Kintų, Pykaičių ar kituose panašaus pobūdžio telkiniuose, sunku tai suprasti, tačiau Ilgio varžybos kitokios, tai pirmiausia yra natūralus ežeras ir čia žaidimo taisyklės visai kitos. Žvejys turi suprasti žuvies elgseną ir pergudrauti ją – tam tikra prasme tai partija šachmatais, su labai stipriu priešininku, kuriam išvengti kabliukų dažnai padeda natūralios sąlygos – dugno struktūra, o tiksliau dumblas. Taigi, 1 kriterijus – norint papulti į prizininkų trejetuką – reikia „atsidaryti“ per pirmą parą, tai pagrindinis požymis, kad akvatorijoje yra žuvies ir ji maitinasi, toliau eigoje lieka tik atsirinkti taškus, masalus ir nepražiopsoti aktyvumo laikų.

Kaip minėjome,  atvykus į sektorių, vaizdai labai nedžiugino, kitoje ežero pusėje matėsi vienas kitas karpio pasirodymas, tuo tarpu, mūsų krante buvo ramu.

Su komandos draugu pasiskirstėme pusėmis, labiau perspektyvi atrodė dešinioji pusė link 24 sektoriaus, pernai rudenį per 2020 Ilgis Carp Cup žvejojome 24 sektoriuje (5 vieta), o išviso šiame žvejų labiausiai nenorimame sektoriuje teko būti 3 kartus ir jis jau buvo pradėjęs patikti. Taigi 24 sektoriaus akvatoriją buvome gerai išstudijavę, žinojome žvejybos taškus jame, o kaip tik šių metų varžybose užmetimas į dešinę puse buvo leidžiamas iki 80 metru, taigi vos ne 24 sektoriaus ribose!

Dėl varžybų pradžios taktikos buvo ramu, pradėjome dirbti išbandytais metodais. Manome, kad mūsų komandos stiprioji pusė yra sugebėjimas gaudyti nuo dugno, todėl iškart po starto signalo dvi dugnines meškeres užmetame link 24 sektoriaus, iš pradžių su atstumu žuvies nespaudžiame, pradedame dirbti 60 metrų distancijoje. Pašarų pirmas kelias valandas nemetame, bandome surinkti alkanus karpius sektoriuje naudodami PVA kojinę. Pva kojinių darymui naudojame iš anksto paruoštus tigrinius riešutus, kanapes (draugiškas PVA) ir smulkintus baltyminius kukulius. Šiemet Ilgio ežere daugiausiai žvejojome 4 ir 30 sektoriuose, todėl į varžybas atsivežėme geriausiai šiemet mums pasiteisinusius kukulius – Pure fish, Glory Fish ir Spicy Fish.

Pašarinė programa pagal mūsų scenarijų  – tokia:

Vienoje sektoriaus pusėje šeriame Glory fish/Pure fish, kitoje Glory fish/Spicy fish, ant visų šių kukulių esame pagavę nemažai karpių, todėl toks pasirinkimas logiškas. Į spod miksą papildomai  dedame tirpių baltyminių kukulių Fish & Robin Red. Iš pelečių į abu taškus naudojome FishMeal pellets, Low Oil pellets, Predrilled Halibut 20 mm pellets ir Green Betaine pellets, paruoštus tigrinius riešutus, šutintas kanapių sėklas, šutintus kukurūzus. Visam miksui užbaigiantį toną suteikė maistinis skystis Fish protein liquid. Naktinio pašėrimo metu, pašarą stambiname, įdedame vandenyje išmirkintų pašarinių boilių.

Taip pat turėjome pasiruošę pašaro Zigui – saldaus kvapo, smulkios frakcijos. Ruošdami pašarą, vandens pylėme tiek, kad pašaro konsistencija būtų pakankamai skysta ir vandenyje gautųsi didelis debesis, į jauką papildomai dėjome šutintų kanapių sėklų.

Taigi, varžybų pradžioje, dešinėje pusėje užmetėme dugnines meškeres 60 m. atstumu, dešiniąją labiau link kranto – 4 metrų gylyje, kairioji – kiek įstrižai, truputi giliau. Pradėjome sekti situaciją, stebėti ar kur nėra rausimų. Tuo tarpu, dešinėje pusėje nutarėme dirbti zigais, atstumas nuo kranto maksimalus – 80 metrų. Šėrimas po keletą raketų kas 30 min intervalu.

Taip bežvejojant įdienojo, ant dugninės meškerės buvo neaiškus pyptelėjimas, daugiau kažkokių žuvies aktyvumo ženklų nebuvo. Po eilinio dugninės meškerės permetimo – išvažiavimas – po neilgos kovos pirmas karpis krante, 1 kriterijus įvykdytas – atsidarėme, džiaugsmas ir viltis suteikė energijos pliūpsnį, tačiau žuvies didesnių aktyvumo ženklų nematėme. Nebuvo ir rausimų, nors po keletos valandų nuo varžybų pradžios, įdirbinėdami sektorių pastoviai jaukinome nedideliais kiekiais.

Su dešiniąja puse buvo truputi liūdniau, ant zigo kibimų pirmą parą nebuvo, bešeriant zigo taškus vis užmesdavome pašaro ir ant nakčiai ruošiamų taškų, 60 metrų atstumas davė žuvį todėl ir dešinėje pusėje neužsitolinome.

Atėjus vakarui, užmetėme dugnines meškeres 2 taškuose 60 metru atstumu.  Tikėjomės naktinio  aktyvumo, tačiau kibimo sulaukėme tik ryte, karpis užkibo ant dešinės sektoriaus pusės taško ir sėkmingai buvo pateiktas teisėjams pasverti, turėjom du dirbančius dugninius taškus, kurie davė po 1 žuvį – varžybų pradžiai visai neblogas rezultatas. Pradėjome aktyviau žvejoti ant dugno.

Antrą varžybų parą daugiau kibimų neturėjome, stebėjome komandas kitoje ežero pusėje, kurios po truputi gaudė karpius zigindami, karpiai kaip nujausdami laikėsi kito kranto ir ežero vidurio, kur jų negalėjome pasiekti, vakariniam svėrimui žuvies nepateikėme, naktis taip pat buvo keistai rami, kitos komandos turnyrinėje lentelėje atitolo, trečios dienos ryte neturėdami kibimo ėmėmės naujo plano – strategija tokia: tarp 16,17 ir 23 sektoriaus atsistojo žuvis, rausimai, šuoliai, matėme, kad žuvis po truputi juda link mūsų ir nebesilaiko priešingo kranto linijos, nedelsiant patolinome dešiniosios pusės meškeres ant 80 metrų, vieną paguldėme į konkrečiai pernai dirbusį tašką, pradėjome gausiau jaukinti smulkesnės frakcijos jauku, dešinės pusės meškerės buvo užmestos su zigais, gyliai 6 ir 5,5 m., nes žuvies vandens paviršiuje matėsi vis daugiau.

Kritinis momentas – pastambinome zigo pašarą, šėrėme ne tik sausu jauku, bet ir tigrinais riešutais peletėmis, boiliais, kukurūzais, kanapėmis – labai gausiai, taip Ilgyje dar nebuvome darę iki šiol, logika tokia – norėjome, kad atplaukusi žuvis niekur neišplauktų, maitintųsi čia. Iki 13 valandos jau buvome sumetę 3 x 15 l kibirus pašaro, šerimvietėje atsirado rausimų ir jų vis daugėjo, matėme, kad maitinasi daug žuvies metėme pašarą karpiams rausiant ir rausimų vis daugėjo – užsikūrė tikra pekla!

Oras išsigiedrijo, šuolių paviršiuje nebuvo, o rausimų labai daug, nusiėmėme zigus ir užmetėme dugnines meškeres, apie 13 valandą gavome pirmąjį kibimą, po kelių valandų antrąjį ir prieš vakarinį svėrimą – trečiąjį. Visos žuvys stambūs karpiai – tarp 13 ir 14 kilogramų. Nuotaika buvo daugiau nei pakili – įvykdėme antrąjį kriterijų – per svėrimą pateikti 3 žuvis. Radome raktą kaip gaudyti, stebino tai, kad esant tokiam kiekiui pašaro buvo tiek kibimų. Nerimastingai laukėme kitos dienos, žinojome, kad jei oro sąlygos nesikeis – turėsime kibimų ir pagal rezultatus negrėsė trečiasis kriterijus – su mažais karpiais Ilgio varžybų nelaimėsi.

Žvejyboje fortūna ir sėkmė lemia irgi ne mažą vaidmenį. Nors naktį iš dešiniojo taško, praktiškai iš sektoriaus vidurio, pakibo gražus žvynius, tačiau paryčiais pradėjo lynoti ir dargana išaušus rytui nesisklaidė, gausiai jaukinant rausimų buvo žymiai mažiau, jie buvo pavieniai, žuvis dar labiau išsiskirstė ir mūsų vakarykštė taktika nebeveikė. Įdienojus vis daugiau karpių pradėjo rodytis vandens paviršiuje, todėl dvejomis dešiniosios pusės meškerėmis vėl grįžome prie zigo. Turėjus tiek stambių žuvų kibimų, morališkai dirbti su zigu buvo sunku, tačiau žuvies rodomi ženklai aiškiai rodė, kad reikia keisti žvejybos stilių ir iki vakaro su zigais pagavome dvi žuvis. Paskutinė naktis praėjo ramiai – paskutinį rytą turėjome greičiausiai stambaus šamo kibimą, išvyniojęs 300 metrų valo – nelabasis pasipustė padus.

Apibendrinant: šiose varžybose pabandėme labai gausiai jaukinti ir po to gaudėme nuo dugno – taktika kai žuvis aktyvi labai pasiteisino, visas žuvis nuo dugno sugavome su masalu padarytu iš Glory Fish boiliuko ir vaisinių aromatų pop – ups viršunėle.

Paskutinę parą pagautas virš 10 kg amūras leido užtikrintai įsitvirtinti TOP 5 lentelėje trečioje vietoje. Pasiektais rezultatais esame patenkinti, kritinių pastabų sau neturime, manome, kad pagal sąlygas, tikrai išpildėme sektoriaus galimybes. Galbūt pasikeitus orams, paskutinės paros dieną reikėjo greičiau persiorentuoti ir pradėti gaudyti zigais su visomis keturiomis meškerėmis, ir tai gal būtų davę dar keletą papildomų žuvų, tačiau, iš esmės, varžybų rezultato ir vietos turnyrinėje lentelėje nebūtų pakeitę.

Sveikiname varžybų nugalėtojus ir prizininkus!!!

Ačiū karpininkų klubui „Karpio Broliai“ už palaikymą!!!

Mes dar grįšime!!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.
You need to agree with the terms to proceed